آموزشوپرورش، کانونِ اساسیِ خلقِ دنیایِ آینده و زیرساخت اصلیِ سعادتِ ملّت و پیشرفتِ کشور است که هدفهای آن عیناً هدفهای نظام اسلامی است.
امام خامنهای
۱- اطلاعات فردي
عباس بیات
متولد ۱۳۶۴- مرکزي – خمین
تلفن همراه: ****۰۹۱۲۵۹۵ رایانامه: abbasebayat@gmail.com
پیامرسان و شبکههای اجتماعی: بله، ایتا،ویراستی، سروش، گپ، اینستاگرام (@abbasebayat)
۲- سوابق تحصیلی:
دوره تحصیلی | رشته تحصیلی | محل تحصیل و توضیحات |
دیپلم | ریاضی فیزیک | استان مرکزي – خمین – دبیرستان شهید مصطفی خمینی |
کارشناسی پیوسته | مکانیک – خودرو | تهران، لویزان، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی |
کارشناسی ارشد | مدیریت آموزشی | تهران، لویزان، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی |
۳- سوابق و وضعیت اشتغال:
کارمند رسمی وزرات آموزش و پرورش با سابقه ۱۷ سال
شاغل در دفتر آموزشهای فنیوحرفهای و کاردانش / معاونت آموزش متوسطه / وزارت آموزش و پرورش
- معلم و هنرآموز مکانیک و برق خودرو در هنرستانهای استان مرکزی و استان تهران (۵ سال)
- کارشناس برنامهریزی آموزشی معاونت آموزش متوسطه (۳ سال)
- کارشناس مسئول برنامهریزی توسعه، نیروی انسانی و فناوری اطلاعات معاونت آموزش متوسطه (۳ سال)
- رئیس گروه آموزشهای فنیوحرفهای و کاردانش سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی (نزدیک یک سال)
- مدیرکل دفتر آموزشهای فنیوحرفهای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش از ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
۴- تجارب و مسئولیتهای مرتبط:
- نماینده وزارت آموزش و پرورش در کارگروههای سهگانه شورای عالی آموزش و تربیت فنی، حرفهای و مهارتی
- عضو شورای گروه پژوهشی آموزشهای فنیوحرفهای پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش (۲ سال)
- عضو گروه تخصصی تألیف کتابهای درسی رشته مکانیک خودرو (۵ سال)
- عضو شورای اندیشهورز راهبردی سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی (شش ماه)
- دبیر کمیته استقرار نظام ۳-۳-۳-۳ در هنرستانها و دفتر آموزشهای فنیوحرفهای
- مسئول پروژه تحولی «ارزشیابی شایستگی محور» برای اولین بار در هنرستانهای کشور
- عضو گروه نمایندگان ویژه وزارت آموزش و پرورش در پروژه مهر و بازگشایی مدارس در استان یزد و گلستان
- مدرس دورههای توجیهی و تبینی «استقرار نظام ۳-۳-۳-۳»، «اجرای سند تحول بنیادین» و «ارزشیابی شایستگی محور» برای کارشناسان ستادی، کارسناشان استانها و مناطق، مدیران، معاونان، معلمان و هنرآموزان سراسر کشور
۵- اهم یادداشتها و مقالههای مرتبط
- پیشنهادی برای بازسازی انقلابی ساختارهای فرهنگی کشور در حوزه تربیت، آموزش، علم و فناوری کشور (روزنامه فرهیختگان؛ خبرگزاری فارس)
- پیشنهادی برای چارچوب و رئوس مهم عمل و برنامه دولت آینده در آموزش و پرورش (خبرگزاری فارس)
- بحران در آموزشوپرورش نباید اتفاق بیفتد: ۲۶ راهکار و اقدام ضروری، فوری، قانونی و ممکن در شش سرفصل برای تأمین مطلوب نیروی انسانی آموزشوپرورش تا سال ۱۴۰۱ (خبرگزاری فارس و…)
- تربیت انقلابی در مدرسه انقلاب، الزام گام دوم: تحلیل و تبیین تربیتی بیانیه گام دوم (سایت رهبر معظم انقلاب اسلامی)
- در نقد افتضاحی به نام مدرسه فروشی: نقد قانون مجلس و دولت در تأمین کسری بودجه آموزش و پرورش روزنامه فرهیختگان
- مجلس و اجرای سند تحول بنیادین: نقد مصوبه حذف تنوع مدارس دولتی
- گزارش توصیفی بودجه ۱۳۹۹ آموزش و پرورش
- صلاحیت حرفهای هنرآموزان: حلقه مفقوده دیگر درآموزشهای فنیوحرفهای (مجلات رشد)
- حمکرانی در تربیت؛ ارائه در پنل حکمرانی تربیتی در دومین همایش حکمرانی اسلامی در دانشگاه عالی دفاع ملی
۶– سایر سوابق
- دانشآموخته طرح ولایت دوره مقدماتی آبعلی ۱۳۸۳ و تکمیلی مشهد ۱۳۸۴
- عضو شورای مرکزی و مسئول واحد آموزش اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان سراسر کشور سال ۱۳۸۷
- دبیرجامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت دبیرشهید رجایی ۱۳۸۵