تاریخ امروزیکشنبه , ۲۵ آبان ۱۴۰۴

درباره ما


آموزش‌وپرورش، کانونِ اساسیِ خلقِ دنیایِ آینده و زیرساخت اصلیِ سعادتِ ملّت و پیشرفتِ کشور است که هدف‌های آن عیناً هدف‌های نظام اسلامی است.
امام خامنه‌ای


نظام تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش به اندازه خود نظام جمهوری اسلامی اهمیت دارد و تمام قواعدی و احکامی که در مورد نظام جمهوری اسلامی صدق می‌کند در مورد آموزش و پرورش نیز صدق می‌کند.
خود را سرباز این میدان می‌دانیم و عهد جان داریم؛ تا اکنون و در آینده چگونه عمل کنیم….
امید داریم که خداوند ما را از لغزش‌ها حفاظت کند و در امتحان‌ها حمایت…
یاعلی
و العاقبه للمتقین…


۱- اطلاعات فردي:

عباس بیات
متولد ۱۳۶۴- مرکزي – خمین
تلفن همراه: ****۰۹۱۲۵۹۵                         رایانامه: abbasebayat@gmail.com
پیام‌رسان و شبکه‌های اجتماعی: بله، ایتا، ویراستی (@abbasebayat)


۲- سوابق تحصیلی:
دوره تحصیلیرشته تحصیلیمحل تحصیل و توضیحات
دیپلم و پیش‌دانشگاهیریاضی فیزیکاستان مرکزي – خمین – دبیرستان شهید مصطفی خمینی/ پیش‌دانشگاهی ابن سینا
کارشناسی پیوستهمکانیک – خودروتهران، لویزان، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
کارشناسی ارشدمدیریت آموزشیتهران، لویزان، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی

۳- سوابق و وضعیت اشتغال:

کارمند رسمی وزرات آموزش و پرورش با سابقه ۲۰ سال
شاغل در دفتر تألیف کتاب‌های درسی عمومی و نظری / سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش / وزارت آموزش و پرورش

  • دانشجو معلم دبیرفنی مکانیک خودرو دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی (۴ سال)
  • معلم و هنرآموز مکانیک و برق خودرو در هنرستان‌های استان مرکزی و استان تهران (۵ سال)
  • کارشناس برنامه‌ریزی آموزشی معاونت آموزش متوسطه (۳ سال)
  • کارشناس مسئول برنامه‌ریزی توسعه، نیروی انسانی و فناوری اطلاعات معاونت آموزش متوسطه (۳ سال)
  • رئیس گروه آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی (یک سال)
  • مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش از ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ تا ۲۴ فروردین ۱۴۰۴ (۳۵ ماه یا ۱۰۶۵ روز)
  • کارشناس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی از ۲۵ فروردین ۱۴۰۴
۴- اهم اقدامات و برنامه‌ها در دروه مدیرکلی دفتر آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش
  • تصویب آئین‌نامه تقویت و توسعه مهارت آموزی دانش‌آموزان در هیأت دولت سیزدهم
  • برنامه‌ریزی توسعه آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش مبتنی بر آمایش سرزمین برای اولین بار در کشور
  • راه‌اندازی و توسعه هنرستان‌های جوار و آموزش در محیط کار با تکیه بر ظرفیت‌های مردمی
  • تقویت آموزش همراه بر تولید و برگزاری اولین رویداد ملی «ساخت ایران» برای هنرستان‌ها
  • ساماندهی اجرای رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش
  • ساماندهی و سامانه سپاری اجرای برونسپاری و پرداخت بدهی‌ها معوقه ۱۰ ساله با همکاری سایر بخش‌های وزارت آموزش و پرورش
  • ساماندهی، ارتقاء و سامانه سپاری اجرای کارآموزی و کارورزی هنرجویان
  • دریافت گواهینامه ایزو برای اولین بار در کشور برای هنرستان علوم و فنون دریایی
  • تصویب و اجرای رشته «راهبری جرثقل» برای اولین بار در کشور
  • برنامه‌ریزی و جذب هدفمند و ارتقاء یافته بیش از ۱۱۰۰۰ هنرآموز از طریق آزمون استخدامی با همکاری سایر بخش‌ها
  • برنامه‌ریزی و پیگیری تقویت و توسعه دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی از طریق پذیرش رشته‌های جدید در این دانشگاه از جمله طراحی دوخت و حسابداری
۵- سایرتجارب و مسئولیت‌های مرتبط:
  • نماینده وزارت آموزش و پرورش در کارگروه‌های شورای عالی آموزش و تربیت فنی‌، حرفه‌ای و مهارتی
  • عضو شورای گروه پژوهشی آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای پژوهشگاه مطالعات آموزش‌ و پرورش (۲ سال)
  • عضو گروه تخصصی تألیف کتاب‌های درسی رشته مکانیک خودرو (۵ سال)
  • عضو شورای اندیشه‌ورز راهبردی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی (شش ماه)
  • دبیر کمیته استقرار نظام ۳-۳-۳-۳ در هنرستان‌ها و دفتر آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای
  • مسئول پروژه تحولی «ارزشیابی شایستگی محور» برای اولین بار در هنرستان‌های کشور
  • عضو گروه نمایندگان ویژه وزارت آموزش و پرورش در پروژه مهر و بازگشایی مدارس در استان یزد و گلستان
  • مدرس دوره‌های توجیهی و تبینی «استقرار نظام ۳-۳-۳-۳»، «اجرای سند تحول بنیادین» و «ارزشیابی شایستگی محور» برای کارشناسان ستادی، کارسناشان استان‌ها و مناطق، مدیران، معاونان، معلمان و هنرآموزان سراسر کشور

۶- اهم یادداشت‌ها و مقاله‌های مرتبط
  • پیشنهادی برای بازسازی انقلابی ساختارهای فرهنگی کشور در حوزه تربیت، آموزش، علم و فناوری کشور (روزنامه فرهیختگان؛ خبرگزاری فارس)
  • پیشنهادی برای چارچوب و رئوس مهم عمل و برنامه دولت آینده در آموزش و پرورش (خبرگزاری فارس)
  • بحران در آموزش‌وپرورش نباید اتفاق بیفتد: ۲۶ راهکار و اقدام ضروری، فوری، قانونی و ممکن در شش سرفصل برای تأمین مطلوب نیروی انسانی آموزش‌وپرورش تا سال ۱۴۰۱ (خبرگزاری فارس و…)
  • تربیت انقلابی در مدرسه انقلاب، الزام گام دوم: تحلیل و تبیین تربیتی بیانیه گام دوم (سایت رهبر معظم انقلاب اسلامی)
  • در نقد افتضاحی به نام مدرسه فروشی: نقد قانون مجلس و دولت در تأمین کسری بودجه آموزش و پرورش روزنامه فرهیختگان
  • مجلس و اجرای سند تحول بنیادین: نقد مصوبه حذف تنوع مدارس دولتی
  • گزارش توصیفی بودجه ۱۳۹۹ آموزش و پرورش
  • صلاحیت حرفه‌ای هنرآموزان: حلقه مفقوده دیگر درآموزش‌های فنی‌و‌حرفه‌ای (مجلات رشد)
  • حمکرانی در تربیت؛ ارائه در پنل حکمرانی تربیتی در دومین همایش حکمرانی اسلامی در دانشگاه عالی دفاع ملی

۷– سایر سوابق
  • دانش‌آموخته طرح ولایت دوره مقدماتی آبعلی ۱۳۸۳ و تکمیلی مشهد ۱۳۸۴
  • عضو شورای مرکزی و مسئول واحد آموزش اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان سراسر کشور سال ۱۳۸۷
  • دبیرجامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت دبیرشهید رجایی ۱۳۸۵