تاریخ امروزشنبه , ۳۰ فروردین ۱۴۰۴

راهبرد ثقلین محور پیشرفت و تعالی کشور در گام دوم

راهبرد ثقلین محور پیشرفت و تعالی کشور در گام دوم

«انّی تارکٌ فیکم الثِّقلَین کتاب اللهِ و عترتی ما ان تمسّکتم بهما لن تضلّوا ابداً»

کتاب مظهر برنامه است و عترت مظهر مدیریت و نیروی انسانی،
کتاب صامت است و عترت گویا و عامل،
کتاب یا برنامه در واقع همان صورت مکتوب عترت است.
عترت ضامن تحقق و اجرای کتاب (برنامه) است.
هیچ برنامه‌ای بدون مدیریت معتقد و عامل محقق نمی‌شود اگر عترت نباشد کتاب بخش، بخش می‌شود، اگر مدیریت تحقق برنامه به دست عترت نباشد آنگاه می‌شود الَّذينَ جَعَلُوا القُرآنَ عِضينَ،
اجرای کتاب و مدیریت تحقق برنامه در دست عترت نباشد کتاب و برنامه می‌شود يَزِيدُ ٱلظَّـٰلِمِينَ إِلَّا خَسَارٗا
برنامه و کتاب برای تحول و تحقق است اما اگر مرد تحول نباشد محقق نمی شود! خوانده می شود اما باور نمی‌شود و در نتیجه محقق نمی شود! وَإِذا قُرِئَ عَلَيهِمُ القُرآنُ لا يَسجُدونَ
تمام کتاب (برنامه) در نزد عترت است و تنها اوست که می‌تواند آن را محقق سازد.

عدم جدایی کتاب و عترت به عنوان محور هدایت جاودان و همیشگی و پایدار یک استراتژی کلان است و قابل تسری به همه بخش‌ها و موضوعات است.
هر برنامه‌ی و نقشه تحولی نیازمند یک مجری متعهد، دانا و توانمند است که بدون آن نه‌تنها محقق نمی‌شود بلکه ممکن است بر ضد خود تبدیل شود.
در هر حال برنامه و نقشه لاجرم اجمالی است و در عرصه اجرا شرح و تفصیل پیدا می‌کند که اگر این شرح و تفصیل در اجرا، توسط آگاه‌ترین و عامل ترین مدیر نباشد بی شک برنامه منحرف می‌شود.

قصّه‌ی اسناد و برنامه‌های تحولی و #سند_تحول_بنیادین همین است! بین برنامه و مجری فاصله است. تا مدیر و مجری پیدا نشود برنامه کار نخواهد کرد، بخش، بخش خواهد شد و اصل برنامه زیر سؤال خواهد رفت.

#انتخابات
#آموزش_و_پرورش
#ریاست_جمهوری
#وزارت_آموزش_و_پرورش
#تحول_بنیادین
#تحول
#وزیر_آموزش_و_پرورش

اشتراک‌گذاری