تاریخ امروزشنبه , ۳۰ فروردین ۱۴۰۴

فلسفه تربیت رسمی و عمومی در جمهوری اسلامی ایران

در پروژه تدوین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش لازم بود ابتدا فلسفه، ماهیت و چیستی تربیت و تعلیم و تربیت رسمی مشخص گردد؛ تا بر اساس آن بتوان به سند تحول بنیادین به عنوان یک سند راهبردی، برای تحققِ وضع مطلوب دست یافت.

مجموعه تلاش‌های محققان و مسئولین شورای عالی آموزش و پرورش و شورای عالی انقلاب فرهنگی در یک جلد کتاب  تحت عنوان «مبانی نظری تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی جمهوری اسلامی ایران» منتشر شده است.
این کتاب شامل سه بخش است. بخش دوم کتاب «فلسفه تربیت رسمی و عمومی در جمهوری اسلامی ایران» نام دارد. در این بخش در ۱۳۲ صفحه، ماهیت و چیستی و چگونگی تربیت رسمی و عمومی (تربیت در مدرسه) مورد بررسی و کنکاش قرار گرفته است.
در این صفحه می‌توانید ضمن دریافت متن اصلی بخش مذکور، یک پرده‌نگار (PowerPoint) 23 صفحه‌ای که توسط اینجانب تهیه شده است را نیز مشاهده و دریافت نمایید.
در این پرده‌نگار به اهم مطالب و نکات و محورهای کلیدی پرداخته شده است. چند اسلاید اولیه جایگاه این سند را در سلسله اسناد و قوانین نشان می‌دهد و به مخاطب کمک می‌کند در یک نگاه کلان بتواند جایگاه سند، اهمیت و ارتباطات آن را بهتر درک کند.
همه‌ی تصاویر و نمودارها توسط اینجانب تهیه شده است و طبیعتاً متضمن برداشت و فهم حقیر از متن اصلی بوده است و احتمال خطا دارد.
استفاده و انتشار محتوا با ذکر منبع موجب امتتان است.

همچنین برای دریافت فلسفه تربیت در جمهوری اسلامی ایران به روی پیوند کلیک کنید.

اشتراک‌گذاری