تاریخ امروزشنبه , ۳۰ فروردین ۱۴۰۴

مؤلفه‌های حکمرانی نظام تعلیم و تربیت

روز پنجشنبه ۱۵ آبان ماه در پنل تخصصی #حکمرانی_تربیتی از مجموعه پنل‌های دومین همایش ملی حکمرانی اسلامی که توسط دانشگاه دفاع ملی و مدرسه حکمرانی شهید بهشتی برگزار می‌گردد به دعوت #مرکز_مطالعات_حکمرانی_تربیتی تلاش کردم در ارائه‌ای به این پرسش پاسخ دهم که آیا اسناد و قوانین ما (بخصوص سند تحول بنیادین) در ضمن خود مدلی از حکمرانی دارد یا ندارد و اگر دارد این مدل چیست؟
برای پاسخ ابتدا عناصر تأثیرگذار بر نظام تعلیم و تربیت را دسته‌بندی کردم و در ادامه روی تحلیل وضعیت اسناد کلان تحولی و قوانین متمرکز شدم.
در انتها به دلیل فرصت محدود اشاره‌ای بسیار کوتاه به مدل حکمرانی قابل احصاء از مبانی نظری سند تحول بنیادین کردم.
در این ارائه به صورت مشخص به بررسی اسناد و قوانین پرداختم و در نهایت مدل حکمرانی که در اسناد تحولی آموزش و پرورش بخصوص رهنامه نظام تعلیم و تربیت رسمی به صورت مستتر وجود دارد را احصاء کرده‌ام.
این ارائه یک ارائه صرفاً تبیینی است و در آن تحلیل و نقد و بررسی صورت نگرفته است.

فایل ارائه را می توانید از قسمت محصولات دریافت کنید.

 

اشتراک‌گذاری